Special Stage Forums banner
1 - 1 of 1 Posts

·
Registered
Joined
·
5 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Subaru WRX 2002 rally builted

Fully builted Subaru. This rally car could easily be converted into a track car. It was built by SwapShop Blainville in 2012. The car has 2 podiums in RSQ (RallyeSportQuébec). The engine only has 2 racing weekends since it was completely rebuilted and the coilovers are freshly rebuilted. The oil has been changed with Motul 300v Competition 15w50 a week ago. The car comes with an open trailer that has been refreshed last summer.

http://www.kijiji.ca/v-autos-camions...sti/1018602338


Powertrain :

-Block EJ25
-Manley Pistons (OEM compression)
-ACL Race Bearings
-ARP Mains, Rods, Heads Studs
-New gaskets everywhere
-New oil pump
-New water pump
-STI version 8 Heads (Port and polish)
-STI version 8 Intake
-STI version 8 Turbo Twin Scroll
-Exhaust full custom by SwapShop
-Mishimoto radiator
-Walbro 255lph
-AEM Air filter


Electronic engine management :

-Vipec Stand alone computer
-MAF delete
-Launch control / Antilag
-Dyno tuned by SwapShop
-Running 109 octane race fuel


Transmission :

-Exedy twin plate clutch
-DCCD Neetronics
-DriveShaft Shop drive shaft
-DriveShaft Shop Axels shafts


Suspension / Direction :

-HotBits Coilovers
-Reinforced suspension arms
-Polyurethan Bushings
-Custom shorten ratio Rack and Pinion


Brakes :

-4 Pots Fronts calipers
-2 Pots rear calipers
-Ferrodo DS300 pads
-DBS discs
-Brake Booster delete
-2 separates brakes master (independant front / rear)
-Wilwood hydrolic hand brake


Interior :

-Custom Dash
-Sparco Circuit Plus FIA 8855-1999 Driver seat (Sept 2011)
-OMP WRC 8855-1999 Passanger seat (Sept 2011)
-Planted seats brakets
-Schroth 5 points harnesses (2017 expiration)
-OMP steering wheel
-Quik release steering
-Wilwood Pedal Box
-AIM digital dash with AIM EVO4 datalogger
-AFX Powerdex fuel monitor
-Cool T-Shirt modul
-2x OMP instinctors
-2x Security reflective triangles
-LED interior lightning for the copilot


Body :

-Complete cage by SwapShop
-Lexan Windows (including back glass)
-PIAA Hood light Pods
-Skid Plate
-Roof Scoop
-AeroCatch hood clips
-Jegs rubber trunk latch
-5x 15’’ Compomotive mags
-12x Pirelli Pzero (gravel) 205/65/15 (5 already installed)

Trailer :

-2 new axels
-New complete wiring
-New bearings
-New electric brakes
-New LED lights
-New Paintjob
-Electric Winch


Mail: [email protected]

Please don't PM me from this forum.







Subaru complètement monté pour le rallye et peu facilement être converti pour la track.
L’auto a été complètement bâtie par SwapShop à Blainville en 2012. L’auto a eu 2 podiums en RSQ (RallyeSportQuébec).
Conduite par Alex Béland
Le moteur a seulement 2 fins de semaines de courses depuis son rebuilt et les coilovers sont fraichement rebuilter. L’auto est très performante et très fiable. Le changement d’huile vient d’être fait avec de la Motul 300v Competition 15w50 et l’auto n’a pas roulé depuis. Possibilité d’avoir des photos du build. L’auto est vendue avec un trailer ouvert qui à complètement été rafraichis l’été passée.


Mécanique :

-Bloc EJ25
-Pistons Manley (compression OEM)
-Rods Manley
-Bearing ACL Race
-Studs mains, rod, tête ARP
-Tous les gaskets neufs
-Pompe à l’huile neuve
-Pompe à eau neuve
-Têtes STI Version 8 (Port and polish)
-Intake STI Version 8
-Turbo STI Version 8 Twin Scroll
-Ligne d’exhaust Full custom built by SwapShop
-Radiateur Mishimoto
-Pompe à gaz Walbro 255lph
-Air filter AEM


Gestion électronique :

-Ordinateur stand alone ViPec
-MAF delete
-Launch control / Antilag
-Tuning sur dyno par SwapShop
-Roule au gaz de course 109 octane


Transmission :

-Transmission 6 vitesses STI Version 8
-Clutch Exedy twin plate
-DCCD Neetronics
-Driveshaft de chez DriveShaft Shop
-Cardans de chez DriveShaft Shop


Suspension / Direction :

-Coilovers HotBits
-Toutes les tables de suspension renforcies
-Tous les bushings en polyuréthane
-Crémaillère ratio raccourci custom


Freins :

-Calipers 4 pistons avant/ 2 pistons arrières
-Pads Ferrodo DS300
-Rotors DBA
-Brake booster delete
-2 masters de brakes (indépendant avant/arrière)
-Freins à main hydraulique Wilwood


Intérieur :

-Dash custom
-Banc chauffeur Sparco Circuit Plus FIA 8855-1999 (Sept 2011)
-Banc passager OMP WRC 8855-1999 (Sept 2011)
-Braquettes de bancs Planted
-Ceintures Schroth 5 points (expiration 2017)
-Steering OMP
-Steering Quick release
-Pedal Box Wilwood
-Dash digital AIM avec Datalogger AIM EVO4
-Fuel Monitor AFX Powerdex
-Module pour Cool T-Shirt
-Trousse médicale
-2x instincteurs OMP
-2x triangles réflecteurs de sécurité
-Éclairage intérieur au DEL
-Lumière pour copilote

Chassis :

-Cage complète fait par SwapShop
-Toutes les vitres en Lexan
-Pod de lumières sur le hood PIAA
-Skid Plate
-Roof Scoop
-AeroCatch Hood clips
-Rubber trunk Latch Jegs
-5x Mags Compomotive 15’’
-12x Pneus Pirelli Pzero (Gravel) 205/65/15 dont 5 déjà monté
-2x porte avant arrière conducteur
-1x valise
-1x gallon de VP 109

Trailer :

-2 essieux neufs
-Filage neuf au complet
-Bearings neufs
-Freins électriques neufs
-Lumières DELs
-Peinture neuve
-Winch électrique

N'hésitez pas à me contacter
vaugeoisedouard gmail.com

rally C.A.R.S. RSQ





Prix: 27 500 $

Lien vers kijiji/hebdo:

http://www.kijiji.ca/v-autos-camions...sti/1018602338

Mail: [email protected]

** J'ai tout les photos du built** Pour plus d'infos n'hésitez pas.

Ne pas m'envoyer de PM via ce forum. Merci
 
1 - 1 of 1 Posts
Top